Umiejętność ta pozwala naszemu wojownikowi na władanie w bitwie wszelakiej maści mieczami. Na zadawane przez nas obrażenia wpływają: ruda z jakiej jest wykuta broń oraz jej jakość, poziom umiejętności Anatomii oraz Taktyki, nasza siła, poziom najedzenia oraz jakość pancerza naszego wroga. Szansa na trafienie uzależniona jest od umiejętności walki i zręczności miecznika oraz jego ofiary. W przypadku szansy na krytyczne uderzenie duży wpływ ma Taktyka, także nasza jak i wroga.
Od 85% Walki Mieczami mamy możliwość na specjalnie uderzenie – szansa na nie zależna jest od Anatomii. Bronie dwuręczne mają niewielką szanse na wyssanie many z przeciwnika.
Umiejętności uczymy się poprzez walkę. Najbardziej efektywne na nią jest zadawanie jak najszybciej i jak najwięcej obrażeń. Warto w tym przypadku wybierać do nauki broń o takich specyfikacjach. Na przyrost zdolności bardzo duży wpływ ma także poziom najedzenia – warto pilnować by był na optymalnym poziomie.
RODZAJE BRONI:
I. Jednoręczne:
- – Bitewny miecz: wymagana siła – 40, wymagane materiały – 10 sztab (może być wyjątkowej jakości),
- – Długi Miecz: wymagana siła – 40, wymagane materiały – 12 sztab (może być wyjątkowej jakości),
- – Sejmitar: wymagana siła – 20, wymagane materiały – 10 sztab (może być wyjątkowej jakości),
- – Wielki Miecz: wymagana siła – 45, wymagane materiały – 14 sztab (może być wyjątkowej jakości),
- – Katana: wymagana siła – 25, wymagane materiały – 8 sztab (może być wyjątkowej jakości),
- – Krótki Miecz: wymagana siła – 15, wymagane materiały – 8 sztab (może być wyjątkowej jakości),
- – Wakizashi: wymagana siła – 30, wymagane materiały – 10 sztab (może być wyjątkowej jakości)
II. Dwuręczne – jednopolowe:
- – Półokrągłe Ostrze: wymagana siła – 40, wymagane materiały – 16 sztab (może być wyjątkowej jakości),
- – Runiczne Ostrze: wymagana siła – 25, wymagane materiały – 14 sztab (może być wyjątkowej jakości),
- – Promienisty Sejmitar: wymagana siła – 60, wymagane materiały – 12 sztab (może być wyjątkowej jakości),
- – Daisho: wymagana siła – 50, wymagane materiały – 14 sztab (może być wyjątkowej jakości)
III. Dwuręczne – dwupolowe:
- – Kosa: wymagana siła – 60, wymagane materiały – 16 sztab (może być wyjątkowej jakości),
- – Laska z Ostrzem: wymagana siła – 50, wymagane materiały – 14 sztab (może być wyjątkowej jakości),
- – Ogromny Miecz: wymagana siła – 65, wymagane materiały – 20 sztab (może być wyjątkowej jakości),
- – No Dachi: wymagana siła – 65, wymagane materiały – 18 sztab (może być wyjątkowej jakości)