Problem z wczytaniem statusu
Rozmowa z duchami

Sophie zakaszlała cicho. Siedziała w półmroku izby rozświetlonym jedynie płomieniem pojedynczej świecy. Czule pogładziła palcami okładkę księgi, którą trzymała na kolanach. Grube tomisko oprawione było w pojedynczy płat zielonoczarnej skory, opalizującej nieco w falującym blasku ognia. Księga miała wypisany tytuł na grzbiecie – napis z białej jak kość farby – Kodeks Damnorum. Ostrożnie odłożyła księgę na stół, ujęła w dłoń bryłkę gliny i roztarła ja w dłoniach dodając odrobine sproszkowanych kości. Zdecydowanym i szybkim głosem zaintonowała zaklęcie, jednocześnie wydmuchując z otwartej dłoni zmieszane składniki:

„Manes Turbidi Sollictique Vocam”

Jej cień niespodziewanie wydłużył się i zafalował. Świeca zgasła, jakby nagle w pomieszczeniu zabrakło tlenu niezbędnego w procesie spalania knota. Sophie poczuła charakterystyczne uczucie chłodu. Wokół uniósł się zapach dogasającej świecy, wymieszany z metaliczną wonią miejsca, w którym właśnie rzucano czary. Przed postacią ukazała się mglista postać. Zjawa zawyła cicho, jednak nie poruszyła nawet o centymetr. Sophie wycedziła cos przez zęby – zdawała się zadawać pytanie. Wystarczyło. Upiór odpowiedział przeraźliwym wyciem, które przeszło w głośny pisk. Kobieta uśmiechnęła się lekko – nie było to łatwe, ale zrozumiała odpowiedz. Przytaknęła głową w geście zrozumienia. Chciała zadać kolejne pytanie jednak zjawa nagle rozpłynęła się. Powietrze stało się czyste, woń czarów minęła.

Zadowolona ze skutków tego mrocznego rytuału Sophie zapaliła ponownie świece i dopisała kilka zdań w grubej, oprawionej w zieloną skórę księdze.

Rozmowa z Duchami to umiejętność porozumiewania się ze światem zmarłych. Gdy udanie użyjemy tej umiejętności jesteśmy w stanie zrozumieć mowę postaci będących w formie duchów.

Umiejętność Rozmowy z Duchami wpływa również na szanse, siłę oraz czas trwania czarów i umiejętności Nekromanty i Wampira.
Wampir-Wojownik może zastąpić Rozmową z Duchami umiejętność Taktyki – będzie ona wtedy miała wpływ na wysokość obrażeń i szanse na atak krytyczny.