Problem z wczytaniem statusu
Magia

Była ciemna noc, rozświetlał ją jedynie księżyc i gwiazdy. W mroku, najciszej jak się da przedzierali się przez puszcze dwaj mężczyźni. Pierwszym był rosły wojownik, czego można było się domyślić po zbroi oraz przewieszonym przez plecy na pasie mieczu, drugi natomiast wysoki, drobny odziany dość licho za to z doskonałym humorem wyglądał na maga. Mężczyźni rozmawiali i żartowali jednak to nie zabierało im czujności. Nie byli tu przypadkiem, pora i miejsce również miały znaczenie.
– Jesteśmy już bardzo blisko jeśli wierzyć w to co mi przekazał kupiec.
Wojownik zatrzymał konia i ostrożnie z niego zsiadł, dobył również broń aby być już w pełnej gotowości. W ślad za nim podążył mag, nie dzierżył on co prawda wielkiego oręża jednak nie to było jego zadaniem. Sięgną do torby, którą miał przewieszoną przez ramię wyciągną garść ziół i zaczął mamrotać pod nosem słowa zaklęcia.
– Dzięki twojemu błogosławieństwu od razu mi raźniej i ochoczo idę stawić czoła bestii.
Rzucił za siebie wojownik i przyspieszył kroku w kierunku domniemanego leża potwora. Nie minęła nawet minuta kiedy był pewny, że trafił w dobre miejsce. Kilka metrów przed nim stał wielki czarny smok, który skupił się na pożeraniu swojej zdobyczy i nie usłyszał przybyszów.
– Teraz zacznie się dopiero prawdziwa zabawa! Idź mój towarzyszu na przód a ja już zadbam o to aby ta bestia nie męczyła cię zbytnio swoimi zaklęciami.
To powiedziawszy mag pośpiesznie sięgną do swojej torby, kreśląc tajemnicze znaki dłońmi wypowiadał kolejne słowa zaklęcia…

Magia jak sama nazwa wskazuje jest umiejętnością klas czarujących, a dopełniają ją Mądrość oraz Medytacja. Do czarowania niezbędne będą nam: Księga Czarów z wpisanymi zaklęciami, składniki dla zaklęcia oraz wymagana ilość many. Im lepiej władamy umiejętnością tym potężniejszych czarów możemy używać. Osoby trudniące się magią mają możliwość korzystania z runebooków. Umieszczając tam zaznaczone runa z lokalizacją (przy pomocy czaru mark) mogą przenieść się tam dzięki ładunkowi ze zwoju recall bądź też wyczarować portal w dane miejsce za pomocą czaru Gate Travel.

Księga Czarów to podstawa każdego maga. Podzielona na 8 kręgów w każdym jest po 8 czarów. Księga początkującego maga jest pusta, aby ją uzupełnić czarami musi zakupić niezbędne zwoje od skryby. (skryba npc posiada tylko czary niskiego kręgu, resztę można kupić tylko od gracza trudniącego się tym fachem lub też zdobyć z ciał potworów) Aby dodać kolejne zaklęcia do księgi należy przeciągnąć je na nią i upuścić. W ten sposób zwój zniknie, ale za to w naszej księdze zagości on na stałe. Każda księga magii jest pobłogosławiona.
⦁ Większość czarów można castować jedynie stojąc
⦁ Za długo przytrzymany wycastowany czar wyczerpuję manę i kiedy jest jej za mało pali się
⦁ Mag Bitewny (posiadający anatomię i taktykę) nie może przenosić się za pomocą recalli oraz osłabione są jego czary
⦁ Zaklęcie rzucane ze zwoju zabiera 15% mniej many
⦁ Siła czarów zależna jest od umiejętności magia, mądrość oraz od inteligencji