Problem z wczytaniem statusu
Druciarstwo

– Jeszcze tylko wkręcę tą śrubkę i powinno być goto… -Arull nie zdążył dokończyć zdania kiedy dało się słyszeć głośny huk i brzdęk rozrzucanych po podłodze rzeczy. Zaraz potem zadźwięczał szereg siarczystych przekleństw.

– Nie ma to jak spartolić robotę na samym końcu. – wycedził nerwowo przez zęby mężczyzna, następnie schylił się i zaczął zbierać wszystkie brakujące części. Od dłuższego czasu pracował nad stworzeniem golema, byłby pierwszym majstrem w okolicy któremu się to udało. Po szeregu porażek tak niewiele brakowało mu do triumfu. Odetchnął głęboko kilka razy, po czym w skupieniu zaczął znów umieszczać poszczególne części w odpowiednie miejsca. Tym razem wszystko poszło zgodnie z planem.

– Zostało już tylko sprawdzić, czy działa. – To rzekłszy mężczyzna odezwał się w kierunku swojego tworu: Golemie włącz się. Dało się widzieć jakby stwór lekko ruszył głową.

Druciarz jest jednym z podstawowych zawodów rzemieślniczych, bez niego nie ma zaawansowanych narzędzi potrzebnych do wykonywania innych zawodów. Głównym materiałem który wykorzystuje to metal, ale by w pełni wykorzystać swoje możliwości używa również drewnianych desek, gliny oraz mikstur.
W rozwoju umiejętności bardzo dużą pomocą jest system zleceń rzemieślniczych (opisany w dziale „Zlecenia Rzemieślnicze”), dzięki zamówieniom możemy rozszerzać swój asortyment o niedostępne dla nas receptury.
Będąc mistrzem Druciarstwa (100% i więcej) uzyskujemy możliwość stworzenia Golema. Golem reaguje na te same komendy jak oswojone zwierzęta, różnicą jest tylko jego dieta – karmimy go sztabami żelaza oraz sposób przechowywania, dezaktywuje się przez użycie komendy z frazą „wyłączam cie”.

Golema kontrolować może tylko Druciarz.

Tak jak w pozostałych zawodach od 85% mamy szansę wykonania wyjątkowego przedmiotu z wykorzystaniem odpowiedniego „preparatu antykorozyjnego”, od 95% podpisania, do czego wymagane jest „Tchnienie Khardana” a od 105% wykorzystania ognistej rudy.
Trudność wykonania przedmiotów jest oznaczona kolorem i jednocześnie określa poziom wymaganego preparatu:
Poziom I – żółty – Słaby Preparat Antykorozyjny
Poziom II – niebieski – Przeciętny Preparat Antykorozyjny
Poziom III – zielony – Skoncentrowany Preparat Antykorozyjny
Poziom IV – złoty – Silny Preparat Antykorozyjny
Wymagany poziom preparatu jest poziomem minimalnym, więc można wykorzystać preparat silniejszy.